نورگیرهای سقفی گنبدی شکل درنقشينه، نورگیرها به انواع متنوعی قابلیت اجرا دارند. یکی از معمول ترین راه های اجرای نورگیر سقفی، اجرای آن به صورت فلت (تخت) می باشد. نورگیرهای فلت به صورت دو بعدی و با قابلیت آب بندی و هوابندی کامل هستند. استفاده از شیشه های لوکس و تزئینی استند گلس و تیفانی در این نورگیرها ، می تواند به شدت تاثیر نور در فضا را دوچندان کند. شیوه دیگر استفاده از تکنیک استیند گلس و تیفانی به عنوان نورگیر سقفی، استفاده از آنها به صورت خم (گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی) می باشد. استفاده از استین گلس و تیفانی به صورت خم، حال و هوای متفاوتی نسبت به کارهای فلت (تخت) دارد. ایجاد بعد سوم (ارتفاع) در اجرای نورگیر گنبدی می تواند به طرز معجزه آسایی زیبایی و شگفتی را به فضا اضافه کند.
استند گلس و تیفانی لوکس ترین، خاص ترین و نفیس ترین شیشه های دست ساز در دنیا هستند. شیوه اجرای این تکنیک ها به طور کامل به وسیله دست انجام می پذیرد. شکل نهایی این شیشه ها ، در هنگامی که در معرض نور طبیعی (نور خورشید) و یا نور مصنوعی قرار می گیرد ، می تواند به شکلی شگفت انگیز و خیره کننده فضا را تسخیر کند.
گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی می تواند به عنوان نورگیر سقفی پاسیو و پاویون ها، ووید ها (void) و همچنین در تمام نقاطی از ساختمان که امکان نورگیری از سقف وجود دارد، به کار رود. طرح و نقش شیشه های رنگی تنوع بسیاری را می تواند در بر داشته باشد. کما اینکه تا کنون در سبک های مختلف معماری، نورگیر سقفی به عنوان یکی از عناصر هماهنگ پذیر به کار رفته است.
نقشينه به عنوان گروه پیشرو در طراحی و ساخت نورگیرهای سقفی لوکس و دکوراتیو ، تا کنون پروژه های متعدد معماری را در شهرهای مختلف ایران به انجام رسانده است. شما می توانید با ما در ارتباط با شید و در مورد اجرای نورگیر سقفی و یا گنبد شیشه ای از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهرمند شوید.

گنبد شیشه ای استندگلس یکی از از عناصر تکامل یافته معماری محسوب می شود. اجرای گنبد با متریال های مختلفی همانند سنگ و آجر در سبک های مختلف معماری از دیرباز انجام شده است. اهمیت وجود نور در فضا، استفاده از شیشه ها را در دیوارها و سقف ها اجتناب ناپذیر کرده است. گنبد ها نیز با توسعه تکنولوژی و توان مهندسی و فنی، این امکان را یافته اند تا با شیشه اجرا شوند و بتوانند با عبور و کنترل نور در فضا، علاوه بر ایجاد زیبایی خیره کننده و به وجود آوردن نقوش، نقش نورگیر را نیز داشته باشند. گنبد سازه ای است که از نظر بصری دارای حس روانشناختی قوی و زیبایی شناسی منحصر به فردی است. احساسات انسانی با قرار گرفتن در زیر گنبد شکلی متعالی به خود می گیرد و انسان را به تحسین وا می دارد.
شیشه از منظر معماری، دارای خواص و ویژگی های خاصی است. استفاده از شیشه در گنبد و به وجود آمدن گنبد شیشه ای، می تواند تاثیر گنبد بر کیفیت فضا را دو چندان کند. حس اوج، تعالی، تکامل، آرامش، وجد، ریتم، نشاط، شفافیت و روشنایی از جمله ویژگی هایی است که یک گنبد شیشه ای می تواند در فضا ایجاد کند.نقشينه؛ طراح و مجری گنبد شیشه ای در فرم ها، نقش ها، طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف معماری است که با استفاده از توان فنی – مهندسی و اتکا به تجربیات فراوان خود در گذشته، توانسته است در کشورمان ایران به ساخت و اجرای این گنبد ها بپردازد. با توجه به حساسیت و ویژگی های خاص شیشه، طراحی دقیق جزئیات اجرایی، نقش و نگار شیشه ها و همچنین اجرا و نصب مهندسی شده گنبد شیشه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشبختانه نقشينه توانسته است با ارتقای سطح فنی و کیفی گنبد شیشه ای، گام های ارزنده ای برداشته و اجرای این گنبدها را به بهترین شکل ممکن میسر کند.