آینه یکی از اصلی ترین وسایل در منزل محسوب می شود که کاربردهای متعددی برای آن می توان در نظر گرفت. در کنار انعکاس تصویر در آینه موارد دیگری چون استفاده دکوراتیو برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی از جمله موارد استفاده از آینه محسوب می شوند. آینه های مستعطیل یکی از رایج ترین اشکال آینه محسوب می شوند که نسبت به مدل هایی چون دایره یا چند ضعلی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. با ما همراه باشید تا نکات مهم پیرامون آینه های مستعطیل را با هم مرور کنیم.

مشخصات و ویژگی های آینه مستعطیل

آینه در واقع یک نوع شیشه است که با استفاده از یک لایه جیوه در پشت آن امکان انعکاس تصاویر شفاف و واضح فراهم می شود. بنابرین ویژگی هایی چون انعکاس نور، شکنندگی و امکان برش خوردن از جمله مواردی است که همانند شیشه در آینه ها هم وجود دارد. آینه مستعطیل نوعی آینه است که در آن از برش هندسی مستطیل استفاده شده است. امکان برش آینه های مستعطیل در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد. بنابراین کاربر می تواند با توجه به کارایی آینه و شکل استفاده از آن، ابعاد و اندازه های برش مستطیل شکل را تعیین کند. مهمترین مشخصاتی که برای آینه های مستعطیل می توان در نظر گرفت عبارتند از:

  • مناسب جهت استفاده برای انعکاس تصویر و یا استفاده دکوراتیو در تزئینات داخلی
  • قابلت برش در ابعاد و اندازه های مختلف متناسب با نیاز کاربر
  • قابل استفاده در منزل، تالارها، مغازه ها، آرایشگاه و…

خرید آینه مستعطیل و کاربرد آن

مستطیل یکی از اشکال هندسی متقارن است که به دلیل ویژگی های ظاهری برای آینه یک نوع برش بسیار عالی محسوب می شود. کاربرد آینه مستعطیل در اشکال گوناگون سبب محبوبیت این کالا و استفاده فراوان از آن در دکوراسیون داخلی خانگی، اداری و تجاری شده است. استفاده از آینه موجب درخشان تر شدن فضا، بازتاب نور و زیباتر دیده شدن محیط می شود. بنابراین اگر می خواهید فضا را بیش از آنچه هست نشان دهید باید از آینه های مستعطیل استفاده کنید.

خرید آینه مستعطیل به ویژه برای دکوراسیون آرایشگاه ها، بوتیک های لباس فروشی و فروشگاه های کفش یک ضرورت محسوب می شود. ضمن این که در دکوراسیون داخلی منازل نیز می توان از این شکل آینه در اتاق خواب ها، اتاق پذیرایی، راهرو و سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد. استفاده از آینه های مستعطیل شکل باعث بعد بخشیدن به فضا می شود و بسیاری از عیب های معماری را می توان به کمک آن ها پوشاند.

در حقیقت باید آینه های مستعطیل شکل را به دلیل شکل هندسی خاص و قابلیت نصب به صورت عمودی و افقی یکی از متداول ترین آینه های مورد استفاده به صورت قدی، رومیزی، دیوارکوب و دکوراتیو دانست.

نکات مهم خرید آینه مستعطیل

شاید کمی خنده دار به نظر برسد اما حتی برای خرید آینه نیز باید نکاتی را مورد نظر قرار دهید که به عنوان راهنمای خرید آینه از آن ها یاد می شود. مهمترین نکات خرید آینه مستعطیل به این شرح است:

– در زمان خرید به لبه های آینه توجه کنید. بهترین نوع آینه مستعطیلی آینه ای است که لبه های آن تراش خورده و مدل دار است. این نوع آینه های مستعطیل باعث زیبایی بیشتر محیط می شوند به ویژه اگر قصد دارید که از نظر علم دکوراسیون نیز آینه زیبایی داشته باشید.

– اگر قصد دارید از آینه مستعطیل قابدار استفاده کنید توجه داشته باشید انتخاب نوع و رنگ قاب باید با سبک دکوراسیون مکان مورد نظر شما همخوانی داشته باشد. قاب یا فریم آینه مستعطیل می تواند از جنس چوب، فلز، شیشه و… باشد.

– انتخاب سایز مناسب آینه نه تنها باعث کاربردی تر شدن آن می شود بلکه می تواند از نظر انعکاس نور، افزایش روشنایی و بزرگتر دیده شدن فضا نیز بسیار تأثیرگذار باشد.

نصب آینه های مستعطیل

همان طور که در بخش خصوصیات آینه های مستطیلی اشاره کردیم، این شکل از آینه ها را می توان به صورت عمودی یا افقی نصب کرد. در حقیقت شکلی که برای نصب آینه در نظر می گیرید به کاربرد آن بستگی دارد. مثلا در نصب آینه ها با هدف زیباسازی دکوراسیون می توانید از وجود چند آینه به صورت عمودی و افقی در سایزهای مختلف استفاده کنید. اگر قصد شما از نصب آینه های مستعطیل برانداز کردن تصویر خودتان یا مشتری در آینه است عموما آینه را به صورت عمودی یا قدی نصب می کنند. شکل نصب این آینه ها در آرایشگاه نیز معمولا به صورت افقی است.

قیمت آینه مستعطیل

قیمت آینه های مستعطیل شکل عموما با توجه به مواردی چون کیفیت ساخت و سایز و ابعاد آن محاسبه می شود. در واقع هرچه آینه با کیفیت تر و بزرگتری انتخاب کنید قیمت آن نیز افزایش می یابد. آینه های مستطیل شکل یک انتخاب مقرون به صرفه و چند بعدی در دکوراسیون داخلی محسوب می شوند.

نصب آینه های مستعطیل

عموما آینه ها را با چسب های مخصوص غیر اسیدی به دیوار نصب می کنند که هم به طور کامل تثبیت شده و هم جیوه پشت آینه دچار خراش و آسیب نشود. می توان برای نصب این آینه ها از چسب های دو طرفه با کیفیت نیز استفاده کرد. بهتر است ابتدا جای آینه را روی دیوار مشخص کنید و در نهایت با خط کشی محل نصب آینه مستعطیل را دقیق و در جای مناسب نصب کنید.