شیشه های استندگلس را می توان از جدیدترین و پرکاربردترین انواع محصولات در صنعت شیشه دانست. این نوع شیشه های خاص به دلیل مزایا و همچنین ساختار بی نظیر خود در بین کاربران شناخته شده هستند و به همین دلیل همواره شاهد افزایش میزان محبوبیت کلی آ ن ها در بین ایرانیان هستیم. شیشه های دارای ساختار استند گلس یک انتخاب عالی برای زیباسازی محیط های گوناگون به شمار می روند و نمی توان به هیچ وجه اهمیت آن ها را زیر سوال برد.

آشنایی با ماهیت کلی شیشه های استندگلس

به طور کلی می توان بیان کرد که شیشه های استندگلس یک نوع ترکیب ویژه از شیشه های ابزار خورده رنگی هستند. این ترکیب ویژه بعداً با مقداری فلز اختلاط پیدا می  کند تا در نهایت شاهد به وجود آمدن شیشه استندگلس باشیم.

جالب است بدانید این شیشه ها ابتدا در کشور ایتالیا به تولید رسیدند و سپس راه خود را به سایر کشورهای جهان پیدا کردند. امروزه از شیشه استندگلس در حوزه های مختلفی بهره گرفته می شود، اما مهم ترین کاربرد آن ها در حال حاضر، بهبود و زیباسازی کلیه محیط های مدنظر کاربران است. ضخامت اکثر شیشه های که دارای ساختار استند گلاس هستند به بیست میلی متر می رسد و همین امر یک نقطه تمایز برای آن ها محسوب می شود.

در دور طرف شیشه استندگلس یک شیشه خاص از نوع سکوریت قرار می گیرید که می تواند تا شش میلی متر ضخامت داشته باشد. حال در قسمت میانی دو لایه گفته شده شاهد قرار گیری ابزار خورده خواهیم بود. این نوع ترکیب ویژه را در هیچ یک از شیشه های دکوراسیونی دیگر نمی توان مشاهده کرد و یک ویژگی خاص مربوط به شیشه های استندگلس محسوب می گردد.

طرح کلی شیشه های مذکور با کمک شابلون های بسیار خاصی مشخص می شود که تنها به منظور ساخت شیشه های استندگلس مورد استفاده قرار می گیرند. نام گذاری کلی این شیشه ها نیز به دلیل ساختار آن ها صورت گرفته است. Stainglass که در ایران به نام استند گلاس شناخته می شود به مفهوم شیشه رنگی است. این شیشه های رنگی خاص در کنار هم ترکیب می شوند و نهایتاً  محصولی به نام استند گلاس را در اختیار ما قرار می دهند.

چرا باید به سراغ خریداری و استفاده از این نوع شیشه ها برویم؟

وقتی که صحبت از شیشه های استندگلس می شود،  همه افراد به دنبال ضرورت اصلی بهره گیری از این شیشه ها نسبت به سایر شیشه های موجود در بازار هستند. به طور کلی  جهت پاسخ به پرسش های موجود در این زمینه می توان به مزایای اصلی چنین شیشه هایی اشاره کرد. در واقع با شناختن مزایای مربوط به شیشه  استندگلس امکان درک ضرورت استفاده از این شیشه ها نسبت به سایر شیشه های موجود در بازار برایتان آشکار خواهد شد.

اولین و مهم ترین مزیت مربوط به شیشه های استندگلاس را می توان مقاومت آن ها در برابر ضربات فیزیکی مختلف دانست. این ویژگی بی نظیر برای محیط هایی که شیشه معمولاً در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرد، واقعاً قابل توجه است. شایان ذکر است که مقاومت مربوطه شیشه های دارای ساختار استند گلس تنها مربوط به ضربات فیزیکی نیست و حتی می توان از مقاومت مناسب آن ها در برابر گرما و سرما نیز یاد کرد.

این شیشه ها خیلی سریع و راحت نصب می شوند. مزیت مدنظر به ما امکان می دهد تا استند گلاس های مختلف را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مدنظر خود انتقال دهیم و با بهره گیری از ابزارهای بسیار ساده، طراحی کلی محیط را به شکل کامل دگرگون نماییم. در واقع همین مزیت بی نظیر موجب شده است تا کاربران ایرانی امروزه از شیشه های استندگلس به عنوان یک گزینه عالی یاد کنند.

شیشه هایی که دارای ساختار استند گلس هستند را می توان به شکل مناسبی خم کرد. خم کردن به کلیه کاربران این قابلیت را می دهد تا از آن ها در محیط های خاصی همچون ستون ها نیز بهره ببرند. این در حالی است که سایر شیشه ها یا قابلیت خم شدن ندارند یا فرایند خم کاری آن ها چنان دشوار خواهد بود که کسی به سمتشان نمی رود. با بهره گیری از استند گلاس می توانید چنین مشکلات خاصی را به خاطره بسپارید.

از این شیشه های در کجا استفاده کنیم؟

حال که با مزایای شیشه های استندگلس آشنا شدیم، بهتر است به بهترین  محیط هایی که می توان در آن ها از شیشه های به شکل استندگلس استفاده کرد نیز بپردازیم. همان طور که در بخش های پیشین گفته شد، اصلی ترین روند بهره برداری از چنین شیشه هایی، اموری تزئینی است. در واقع اگر قصد دارید محیط مدنظر خود را به شکلی نوین و غیرتکراری تزئین کنید، بهترین گزینه ممکن برای شما عزیزان استفاده از چنین شیشه هایی خواهد بود.

موارد مختلفی همچون سقف ها، درب ها، لابی های ساختمان های گوناگون، نورگیرها، لایت  باکس ها و … از جمله محیط هایی به شمار می آيند که با کمک شیشه های استندگلس می توانیم به خوبی طراحی آن ها را بهبود ببخشیم. تنها یک بار بهره گیری از چنین شیشه هایی به شما نشان می دهد که چرا امروزه حتی در مواردی همچون شیشه های تزئینی فروشگاه ها نیز همه کاربران به سراغ شیشه های دارای ساختار استندگلس می روند.

شایان ذکر است که شیشه های دارای ساختار استند گلس در انواع گوناگونی همچون کلاس سه بعدی، کلاس مات، کلاس حکاکی و … به تولید می رسند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود نسبت به خریداری و بهره برداری از هرکدام اقدام نمایید.