انواع آینه  برای خانه \ محبوب ترین نوع آینه ها در سال ۲۰۱۸

انواع مختلفی از آینه وجود دارد که می توانند یک اتاق را تکمیل کنند یا به عنوان یک عنصر دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرند. هر اتاق می تواند یک آینه داشته باشد اما این آینه ها نباید یکسان باشند و مطابق مکان و استفاده ای که از اتاق می شود نوع آینه می تواند متفاوت باشد. استفاده از آینه به عنوان دکور می تواند با منعکس کردن نور زیبایی ویژه ای به خانه شما ببخشد یا حتی اتاق های کوچک را بزرگتر نشان دهد، یک آینه در اتاق خواب می تواند صبح شما را دل انگیزتر کند یا نصب یک آینه در راه پله می تواند یک ناحیه معمولی خانه را به بخش جذابی تبدیل کند.

در این مقاله به بررسی انواع آینه  برای خانه و کاربرد آنها می پردازیم

آینه های قدی ایستاده

آینه های تمام قد، برخلاف آینه های دکوراتیو، صرفاً برای تزیین و زیبایی نیستند. بلکه کاربرد و عملکردشان مهم تر و جدی تر مطرح می شود. این آینه ها همان طور که از نامشان پیداست در ارتفاعی متناسب با قد انسان طراحی و ساخته می شوند و شخص می تواند بدن و لباس خود را در آن به طور کامل ببیند. مزایای آینه های قدی مستقل:

هیچ سوراخ یا علامتی بر روی دیوار به جا نمی گذارند زیرا این آینه ها احتیاجی به آویزان شدن ندارند. به راحتی قابل حمل هستند و شما می توانید خیلی راحت آنها را از اتاقی به اتاق دیگر جابجا کنید. بعضی از آنها دارای یک کابینت کوچک برای نگهداری جواهرات و لوازم جانبی هستند. برخی از آنها دارای قلاب های آویزان مخصوص آویز کردن لباس هستند.

آینه های آویزان

این آینه ها به طور معمول در همه خانه ها استفاده می شوند و انواع مختلفی دارند این آینه ها را می توان با یک رشته، زنجیر یا سیم آویزان کرد. بیشتر آنها را می توان با یک قاب ساده آویزان کرد به دلیل سبک بودن این آینه ها برای دیوارهای گچی مناسب ترند، این آینه ها در دستشویی، حمام و اتاق خواب برای آرایش قابل استفاده اند.

آینه های دیواری

یک آینه بزرگ دیواری جان دوباره ای به فضا می دهد. نور زیادی را منعکس می کند و باعث می شود فضا شیک و خیره کننده شود. یک آینه بزرگ دیواری جان دوباره ای به فضا می دهد. نور زیادی را منعکس می کند و باعث می شود فضا شیک و خیره کننده شود. اینکه یک آینه بزرگ بدون قاب را به دیوار نصب کنید یا با انتخاب یک قاب شیک زیبایی آینه را دو چندان کنید بستگی به سبک دکوراسیون منزل شما و سلیقه تان دارد. هر دوی این ها زیبا و کاربردی خواهند بود. می توانید به جای نصب یک آینه بزرگ، چند آینه کوچک تر در ابعاد یکسان را کنار هم نصب کنید تا در مجموع یک آینه بزرگ روی دیوار داشته باشید. اینکه از یک فرم ساده مربع یا مستطیل استفاده کنید یا آینه های شش ضلعی را کنار هم بچینید، هیچ فرقی در نتیجه کار نخواهد داشت.

آینه های OVERMANTLE

این عنوان بیشتر به آینه های سلطنتی اطلاق می شود که می توانند شکوه و زیبایی خاصی به اتاق نشیمن شما بدهند به دلیلی سنگینی این آینه ها بهتر است با پیچ و مهره قوی به دیوار چسبانده شوند این آینه ها با انواع قاب های ظریف و ضخیم طراحی می شوند شما با توجه به سلیقه خود می توانید یکی از این آینه ها را انتخاب کنید و زرق و برق ویژه ای به اتاق نشیمن خود بدهید.

دکوراسیون با آینه

آینه های سایه

این آینه ها یک نوع متفاوت از آینه های خانگی هستند که وزن آنها بسیار سنگین است. معمولاً ابعادشان به اندازه طول دیوار است این آینه ها عظمت و روشنایی خاصی به اتاق می دهند. آینه های سایه مناسب خانه هایی است که امکان سوراخ کردن دیوار وجود ندارد بخصوص خانه های اجاره ای که معمولاً صاحب خانه با کوبیدن میخ به دیوار مشکل دارد.

آینه های نصب شونده پشت درب

یکی از بهترین آینه ها برای اتاق خواب های کوچک، خانه های اجاره ای و خانه های دانشجویی است، این آینه ها معمولاً سبک وزن اند و دارای قلاب هایی برای آویزان شدن روی درب هستند بیشتر این آینه ها دارای آویز لباس هستند و همین کارایی آنها را افزایش می دهد.

اشکال مختلف آینه:

آینه ها را می توان به هر شکلی برش داد، اگر چه محبوب ترین شکل آینه همچنان آینه مستطیلی یا مربعی است اما اشکال دیگر آینه هم زیبایی و جنبه هنری ویژه ای دارند.

آینه گرد

آینه گرد باعث می شود دیوارها یک بعدی به نظر نرسند در طراحی آینه های گرد تمرکز بیشتر روی قاب آینه است.

آینه مستطیلی

محبوب ترین شکل آینه است، یک آینه همه کاره و مناسب برای انواع دکوراسیون است. انواع آینه از جمله دیواری، قدی و… را می توان به شکل مستطیل ساخت.

آینه مربع

این آینه ها شبیه به آینه های مستطیلی هستند، آینه های مربعی هم چند منظوره هستند و در طیف وسیعی از سبک ها قرار می گیرند با این حال بهتر است از این آینه در حمام، راهرو یا فقط برای اهداف تزئینی استفاده شود.

آینه شش گوش

این آینه ها کمتر در بازار دیده می شوند، در بیشتر موارد برای تزئین دکوراسیون استفاده می شوند این تم های هنری را معمولاً به دیوار می چسبانند یا آویزان می کنند از این آینه ها برای ایجاد طرح لانه زنبوری هم استفاده می شود.

سبک آینه

در انتخاب آینه مناسب برای یک اتاق علاوه بر کاربرد، همخوانی با دکوراسیون اتاق هم مهم است، دو سبک آینه داریم:

آینه های سبک صنعتی

در گذشته آینه های صنعتی بیشتر در فضاهای عمومی استفاده می شدند اما به آرامی محبوبیت خود را برای استفاده در منزل بدست آوردند.

آینه های سنتی

بسیاری از آینه های خانگی با سبک سنتی طراحی شده اند آینه های سنتی با انواع سبک دکوراسیون سازگاری دارند و می توانند یک اتاق شیک با یک اثر سنتی برای شما ایجاد کنند.