آینه های بیضی یکی از پرکاربردترین انواع آینه های قدی، ایستاده و… هستند که مصارف زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. این آینه ها در طول یک روز مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرند و می توان آن ها را در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید نمود. برخی از انواع این آینه ها به صورت چراغ  دار طراحی و تولید شده و برخی دیگر از نوع بک لایت و…. هستند. تولید کنندگان می توانند آینه های به شکل بیضی را با قاب های استیل، های گلاس رنگی و…. تولید کنند تا مناسب استفاده در فضاهای داخلی مختلف و زیباسازی بیشتر آن ها باشند.

در این مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آینه بیضی چیست و انواع آن کدام است. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید و یا قصد خرید آینه های بیضی شکل را دارید با ما همراه باشید.

انواع آینه های بیضی

در حالت معمول تولید کنندگان آینه های بیضی را به صورت ایستاده و یا قدی طراحی و تولید کرده و آن ها را در انواع چراغ  دار، بک لایت، قاب  دار، دو طرفه، مینیمال و…. روانه بازار مصرف می کنند. این محصولات ابعاد و اندازه های مختلفی هم دارند.

اگر قصد خرید این محصولات را دارید باید پیش از هر اقدامی انواع متنوع آن ها را بشناسید تا بتوانید مناسب ترین محصول را برای مصارف خود انتخاب و خریداری کنید. در ادامه برخی از انواع پرکاربرد آینه های به شکل بیضی را معرفی کرده ایم.

آینه های چراغ دار

آینه هایی که به همراه چراغ طراحی و تولید می شوند یکی از پرمصرف ترین انواع آینه های قدی و یا ایستاده هستند. چراکه از زیبایی قابل توجهی برخوردار بوده و می توانند جذابیت فوق العاده ای به دکوراسیون مد نظر شما ارائه دهند.

تولید کنندگان برای ساخت این محصولات در ابتدا آینه را در ابعاد و اندازه های مطلوب و دلخواه خود برش می دهند. پس از آن به لبه این محصولات ابزار زده و سپس یک قاب از جنس چوب برای آن تولید می کنند. در انتها نیز لامپ های مخصوص را بر روی قاب آن ها تعبیه می کنند.

آینه های بک لایت

آینه های بک لایت بسیار محبوب بوده و طرفداران بیشماری هم دارند. شیوه طراحی و ساخت این محصولات شباهت بسیار زیادی به فرایند ساخت آینه های چراغ دار دارد.

به نحوی که برای تولید این محصولات نیز در ابتدا آینه را در ابعاد مد نظر خود برش می زنند. پس از آن لبه های آینه را ابزار زده و در گام بعدی حاشیه پیرامون آن را سند بلاست می کنند.

در انتهای فرایند ساخت نیز از ورق های پی وی سی استفاده کرده و برای نورپردازی آینه نیز از ال ای دی های رنگی در پشت آن استفاده می کنند. با طی کردن این مراحل آینه های بک لایت ساخته شده و آماده استفاده می شوند.

آینه های قاب دار

برخی از آینه های بیضی شکل به همراه یک قاب از جنس استیل و یا های گلاس رنگی طراحی و تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرند. آینه های با قاب استیل یکی از محبوب ترین انواع این محصولات بوده و مصارف و کاربردهای گوناگونی هم دارند.

در فرایند تولید این نوع آینه از یک قاب از جنس استیل استفاده شده و به عنوان فریم دور تا دور آینه را فرا می گیرد. شما می توانید با توجه به نوع کاربری و مصارفی که در نظر دارید آینه های با قاب استیل را با رنگ های مختلف انتخاب و خریداری کنید.

پیش از خرید این نوع آینه ها بهتر است رنگ دیوار خود را در نظر گرفته و به شیوه طراحی دکوراسیونتان توجه داشته باشید تا نمای زیباتری به محیط مورد نظر خود ارائه دهید.

آینه های دو طرفه

آینه های دو طرفه را می توانند به صورت قاب دار یعنی به همراه قاب استیل و یا های گلاس رنگی و…. طراحی و تولید کنند. از این نوع آینه می توانید در سالن ها و یا فضاهایی استفاده کنید که از ابعاد و اندازه های کوچکی برخوردار شده اند. با استفاده از این محصولات نقش قابل توجهی در استفاده بهینه از فضای داخلی خود خواهید داشت.

آینه های آرایشگاه

این محصولات همان طور که از نامشان نیز مشخص شده برای استفاده در محیط های آرایشگاهی و یا سالن های زیبایی بسیار مناسبند و به طور ویژه برای کاربرد در چنین فضاهایی طراحی و تولید شده اند.

در حالت معمول در فرایند ساخت این نوع آینه ها از چراغ استفاده شده و لامپ های ال ای دی نیز به کار گرفته می شوند. به طور کلی می توان گفت این محصولات ترکیبی از آینه های چراغ دار و بک لایت هستند. آینه های آرایشگاه از ابعاد و اندازه های استانداردی نیز برخوردار شده اند. این ابعاد استاندارد ۹۰ در ۲۰۰ سانتی متر است.

آینه های مینیمال

آینه های مینیمال نوع خاصی از این محصولات هستند. چراکه از اشکالی ویژه برخوردار شده و در حالت معمول شکلی نامتقارن دارند. در مواقعی که قصد اجرای یک پروژه لاکچری و یا مدرن داشته باشند از این نوع آینه ها برای طراحی دکوراسیون آن استفاده می کنند.

آینه های متحرک

با خرید آینه های متحرک دغدغه و نگرانی بابت جابجایی این محصولات نخواهید داشت. چراکه می توانید آن ها را به راحتی جابجا کرده و در محیط مورد نظر خود مورد استفاده قرار دهید. آینه های بیضی متحرک فضای زیادی را هم به اشغال خود در نخواهند آورد.